Komunikat nr 471

Komunikat nr 471 z dnia 1.12.2025 r. w sprawie nowelizacji programu akredytacji DAVG-01 Akredytacja jednostek weryfikujących i walidujących.

  • Polskie Centrum Akredytacji informuje, że w związku z publikacją Rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2025/2155 z dnia 23 października 2025 r. ustanawiającego, na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2024/573, szczegółowe warunki dotyczące deklaracji zgodności i weryfikacji prowadzonej przez niezależnego audytora oraz uchylające rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2016/879, uaktualniono:\załącznik nr 2 Wzór zakresu akredytacji jednostki weryfikującej do programu akredytacji DAVG-01 Akredytacja jednostek weryfikujących i walidujących,
  • Listę wymagań akredytacyjnych dla jednostek weryfikujących – program akredytacji DAVG-01.

Z dniem publikacji niniejszego komunikatu Polskie Centrum Akredytacji rozpoczyna przyjmowanie wniosków o akredytację / uaktualnienie zakresu akredytacji jednostek
weryfikujących prowadzących weryfikację danych do celów realizacji rozporządzenia (UE) 2024/573 z dnia 07.02.2024 r. (sprawozdania i deklaracje dotyczące F-gazów).

W celu uaktualnienia zakresów akredytacji jednostek prowadzących działania w ww. obszarze do wniosku FA-01 należy załączyć:

  • formularz FAVG-01 Załącznik do wniosku o akredytację VG, analizę zmian wymagań rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2025/2155 w odniesieniu do rozporządzenia 2016/879,
  • dowody potwierdzające szkolenie personelu Jednostki ze zmian wymagań w ww.
    obszarze.

Wnioski o nowe akredytacje w przedmiotowym zakresie są przyjmowane i procedowane na zasadach opisanych w dokumencie DA-01 Opis systemu akredytacji.

Akredytacje jednostek weryfikujących udzielone z uwzględnieniem wymagań rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2016/879, które do dnia 30.04.2026 r. nie zostaną zaktualizowane z przyczyn leżących po stronie jednostki, zostaną zawieszone w trybie przewidzianym w dokumentach DA-01 i DAVG-01, do czasu oceny i potwierdzenia kompetencji jednostki z uwzględnieniem wymagań Rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2025/2155.

Zgoda
Szczegóły
Więcej informacji

Używamy plików cookie

Pliki cookies, zwane inaczej „ciasteczkami”, to pliki, które stanowią dane informatyczne, w szczególności informacje tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu internetowego (np. w telefonie, laptopie czy tablecie) i przeznaczone są do korzystania ze strony internetowej https://www.pca.gov.pl/ i jej funkcjonalności (dalej: Serwis). Nadrzędnym celem wykorzystywania przez Administratora plików cookies jest umożliwienie użytkownikom dostępu do Serwisu i ułatwienie korzystania z niego przy zachowaniu pełnej jego funkcjonalności. Administrator wykorzystuje także pliki cookies w celu podążania za preferencjami użytkowników Serwisu, jak i dla celów statystycznych pomagających Administratorowi zrozumieć w jaki sposób użytkownicy wykorzystują poszczególne funkcje w Serwisie.
Zobacz politykę cookies

Niezbędne
Funkcjonalne
Śledzenie i wydajność

Niezbędne

Ciasteczka niezbędne – te pliki cookies odpowiadają za użyteczność Serwisu i umożliwiają korzystanie z podstawowych funkcji strony internetowej. Serwis bez tychże ciasteczek nie może funkcjonować

Funkcjonalne

Ciasteczka preferencyjne – te pliki cookies umożliwiają zapamiętywanie preferencji użytkowników Serwisu, które ułatwiają mu poruszanie się po stronie internetowej (login, język, czcionka, tryb wyświetlania). Aby Administrator mógł wykorzystać ciasteczka preferencyjne, niezbędne jest wyrażenie zgody przez użytkownika;

Śledzenie i wydajność

Ciasteczka statystyczne – te pliki cookies umożliwiają Administratorowi weryfikację liczby odwiedzin użytkowników i źródeł ruchu w Serwisie. Służą do weryfikacji popularności samego Serwisu jak i jego poszczególnych podstron czy funkcjonalności. Dzięki ciasteczkom statystycznym Administrator może podążać za trendami użytkowników i dostosować treść Serwisu do ich upodobań. Aby Administrator mógł wykorzystać ciasteczka statystyczne, niezbędne jest wyrażenie zgody przez użytkownika;

Więcej informacji

Zdecydowana większość dostępnych na rynku przeglądarek internetowych domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies. Jeżeli użytkownik nie ma woli otrzymywania żadnych plików cookies, może zaktualizować ustawienia przeglądarki na swoim urządzeniu elektronicznym, z którego korzysta w celu korzystania z funkcjonalności Serwisu. Użytkownicy mogą przeglądać i usuwać pliki cookies w Serwisie Administratora, jednakże wskazać należy, iż brak możliwości zapisywania lub odczytywania ciasteczek przez stronę internetową może uniemożliwić pełne oraz poprawne korzystanie z naszego Serwisu. W przypadku gdy użytkownik korzysta z różnych urządzeń do uzyskania dostępu do Serwisu oraz przeglądania jego treści, należy upewnić się, że każda przeglądarka internetowa na każdym urządzeniu dostosowana jest do indywidualnych preferencji użytkownika w zakresie funkcjonowania plików cookies. Sposób wyłączenia jak i aktualizacji ustawień plików cookies uzależniony jest od rodzaju przeglądarki, z której użytkownik korzysta.